Om je website vindbaar te maken in Google, moet je weten voor welke zoekwoorden je je website moet gaan optimaliseren. Om dat te weten moet je een zoekwoorden onderzoek uitvoeren. Zoekwoorden onderzoek ( of keyword research) zijn samen met een grondige SEO audit de basis van zoekmachine optimalisatie.
Wat is een zoekwoorden onderzoek?
Zoekwoorden onderzoek is het onderzoeken/ verzamelen van zoekwoorden, zoekthema’s, bijhorende zoekvolumes, de moeilijkheidsgraad en de bezoekersintentie. Het geeft een totaal beeld waarvoor je je webshop of webshop moet inrichtingen / optimaliseren.
De juiste tools voor zoekwoorden onderzoek
Om een deftig zoekwoorden onderzoek uit te voeren, heb je enkele tools nodig. Populaire tools zijn:
- Ahrefs
- Semrush
- Google Search Console
- Zoekwoord.nl
- Ubersuggest
- Answer The Public
- …
Belang van een zoekwoorden onderzoek
Zonder een deftig zoekwoorden onderzoek ben je als SEO’er blind aan het varen. Je kunt de webpagina’s niet gaan optimaliseren en je weet niet waar je prioriteiten moet leggen.
Een zoekwoorden onderzoek is het fundament. Je wilt jouw webpagina’s bovenaan de zoekresultaten krijgen op relevante zoektermen.
Schakel een SEO specialist in
Een zoekwoorden onderzoek uitvoeren kan nogal overweldigend zijn. Dat begrijpen we! Daar.is het slim om een SEO specialist in te schakelen om je hierbij te helpen.