SEO Force 💪

Starten met SEO

We zijn blij dat je op zoek bent om te starten met SEO! Als SEO specialist proberen we zoveel mogelijk bedrijven te overtuigen om ook te beginnen met zoekmachine optimalisatie. Of je het nu zelf doet of uitbesteed maakt niet uit! Zolang je beseft dat SEO noodzakelijk is voor jouw bedrijf / website zijn we blijf! We verkondigen dan ook altijd & overal het SEO verhaal. Genoeg introductie. Tijd voor het echte werk. Klaar voor echte SEO?

Wat is SEO?

SEO staat is voor Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie. Het is een onderdeel van digital marketing met als doel om je website/webshop hoger in de zoekmachines te krijgen. Er zijn verschillende onderdelen van SEO die we op deze pagina gaan bespreken.

  • Technische SEO
  • Content (on page op je website zelf)
  • Autoriteit (verwijzingen naar je website)
  • Interne structuur

Door SEO toe te passen wil je meer bezoekers op je website / webshop krijgen voor relevante / interessante zoekwoorden en de zichtbaarheid te verhogen. Op deze pagina gaan we elk onderdeel bespreken. Je kunt direct ook doorklikken naar andere pagina’s op onze website om meer te weten te komen over dat specifieke onderdeel.

Zoekmachines | SEO tools | SEO voor de customer journey | Zoekwoorden
Link building | Interne links

Zoekmachines (Google, Bing, …)

Zoekmachine Optimalisatie wil zeggen dat je je website gaat aanpassen om hoger te scoren voor de zoekmachines die jouw doelgroep gebruikt. De populairste zoekmachines in België zijn: Google, Bing, YouTube, Bol.com, Amazon.com.be, …

De populairste vorm van SEO is het optimaliseren voor Google & Bing. Daar zijn wij dan ook echte specialisten in geworden.

SEO tools

Er zijn heel wat SEO tools die het leven van een SEO specialist gemakkelijker maken. Dankzij deze tools kunnen we snel problemen detecteren, verbanden zien, analyses maken die waaruit dan een SEO strategie volgt:

  • Google Search Console
  • Ahrefs
  • Google Analytics
  • Screaming Frog

Lees meer over SEO tools

SEO voor de customer journey

De costumer journey wordt opgesplitst in verschillende fases

Awareness

Consideration

Purchase

Retention

Zoekwoorden – de basis van SEO

Wat zijn zoekwoorden

Zoekwoorden zijn de zoekopdrachten die mensen ingeven in één van de vele zoekmachines. Denk maar eens naar wat jij allemaal gezocht hebt in Google / Bing vandaag? Het zijn zoekopdrachten om een vraag / probleem / … beantwoord of opgelost te krijgen.

Jouw doelgroep doet dit ook. Maar weet jij hoe ze zoeken? Welke zoekopdrachten ze juist gebruiken? Wat zijn de meest gebruikte zoekopdrachten? Wat is de zoekintentie? In welke fase van de customer journey bevindt de klant zich? Allemaal vragen die beantwoord worden dankzij een zoekwoorden onderzoek.

Zoekwoorden onderzoek

Tijdens een zoekwoorden onderzoek gaan we kijken welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt om een antwoord te vinden op hun probleem: jouw producten of diensten.

Iedereen zoekt op een eigen manier. Dus er zullen ook veel verschillende zoekwoorden gebruikt worden voor hetzelfde probleem.

De kunst is dan om een overzicht te maken met de verschillende zoekwoorden, de populariteit van die zoekwoorden, de moeilijkheidsgraad en de zoekintentie. Door dit alles de combineren krijg je een zoekwoorden onderzoek rapport.

Het is de basis van elke goede SEO strategie en SEO specialisten zijn er dagelijks mee bezig.

Leestip: wil jij ook meer leren over SEO? Check onze aanbevolen SEO boeken.

Autoriteit / link building

Zoekmachines zoals Google zijn begonnen om het internet te crawlen (lees: linkjes volgen van de ene pagina/website naar de andere). Hoe meer linkjes een bepaalde website of webpagina kreeg, hoe belangrijker deze werd gezien door de ogen van zoekmachines.

Elke link telde als een stem om die pagina hoger in de zoekresultaten te krijgen. Dat was het begin ondertussen meer dan 20 jaar geleden.

Zoekmachines zijn slimmer geworden en nemen steeds meer andere factoren in rekening. Maar het aantal inkomende links blijft een essentiële factor om autoriteit te bepalen.

Met andere woorden, starten met SEO betekent ook actief inzetten om link building toe te passen.

(Spoiler alert: link building is lastig!)

SEO (zoekmachine optimalisatie) is continue opportuniteiten zoeken. Gaande van link building, nieuwe content en je website gewoon beter maken!

Meer SEO tips...

Vergroot je SEO kennis

De Voordelen van SEO

Online zichtbaarheid is cruciaal voor het succes van elk bedrijf. Zoekmachineoptimalisatie, of SEO, speelt hierin een sleutelrol. Wil je meer bezoekers en een hogere omzet

SEO Specialist Mechelen

Als SEO specialist in Mechelen ondersteunen we bedrijven met hun website of webshop op vlak van SEO. Alle aspecten van SEO komen bij ons aan

SEO Specialist Turnhout

Als SEO specialist in Turnhout ondersteunen we bedrijven met hun website of webshop op vlak van SEO. Alle aspecten van SEO komen bij ons aan

SEO Specialist Vilvoorde

Als SEO specialist in Vilvoorde ondersteunen we bedrijven met hun website of webshop op vlak van SEO. Alle aspecten van SEO komen bij ons aan

SEO Specialist Roeselare

Als SEO specialist in Roeselare ondersteunen we bedrijven met hun website of webshop op vlak van SEO. Alle aspecten van SEO komen bij ons aan

SEO Specialist Aalst

Als SEO specialist in Aalst ondersteunen we bedrijven met hun website of webshop op vlak van SEO. Alle aspecten van SEO komen bij ons aan

SEO Specialist Leuven

Als SEO specialist in Leuven ondersteunen we bedrijven met hun website of webshop op vlak van SEO. Alle aspecten van SEO komen bij ons aan

SEO consultant met +10 jaar ervaring

In de steeds veranderende wereld van digitale marketing is zichtbaarheid op het internet essentieel voor het succes van elk bedrijf. Een SEO (Zoekmachine Optimalisatie) consultant

10 SEO mythes ontkracht

SEO, of zoekmachineoptimalisatie, is een cruciaal onderdeel van online marketing dat voortdurend evolueert. Ondanks de beschikbare schat aan informatie zijn er nog steeds veel misverstanden