Als hotel eigenaar wil je natuurlijk dat jouw hotel website als eerste gevonden worden in de zoekresultaten. Er zijn verschillende manieren om de positie van jouw website te verhogen. Dit noemen we SEO of zoekmachine optimalisatie. In dit artikel geven we je enkele praktische tips SEO voor hotels. Zo wordt jouw hotel website vindbaar in Google.
Zoekmachine optimalisatie voor hotels
SEO is een onderdeel van digitale marketing. Maar binnen SEO zijn er nog verschillende specifieke takken die een invloed hebben op de vindbaarheid van jouw hotel website.
- Techniek
Hoe is je website onder de motorkap opgebouwd? Kloppen alle technische eigenschappen zodat Google (en andere zoekmachines) jouw website begrijpen en kunnen ranken? - Content / Inhoud
Om een webpagina vindbaar te maken, moet er informatieve, nuttige en relevante content (teksten) aanwezig zijn. Zoekmachines “lezen” jouw website om te weten waarover jouw website juist gaat. - Autoriteit
Elke dag worden er duizenden nieuwe websites gelanceerd. Ook in jouw buurt komen er regelmatig nieuwe website online. Je moet door de ogen van Google als een autoriteit gezien te worden om hoog in de zoekresultaten te geraken. Dit doe je door autoriteit op te bouwen aan de hand van backlinks.
Het is de kunst om deze 3 onderdelen goed in te zetten om zo goede resultaten te verkrijgen. Zijnde meer van de juiste bezoekers die ook effectief een reservatie maken op jouw website
Concureer tegen de grote jongens
De grote spelers zoals Booking.com trekken heel wat bezoekers aan. Ze leveren je wel reservaties op maar je moet ook een groot commissie percentage betalen
Daarom zijn reservaties op je eigen website vaak veel interessanter. Gelukkig zijn er manieren om tegen de grote spelers te vechten en zo ook rechtstreekse reservaties aan te trekken.
SEO voor jouw doelgroep
Als hotel trek je een hele reeks aan verschillende type klanten aan. Het is belangrijk om in kaart te brengen welke klanten je momenteel hebt & hoe ze tot bij jou komen.
Door je website zo in te richten voor die verschillende doelgroepen, kan je vele successen boeken en winnen op organische zoekresultaten.
Jouw hotel website hoger in Google?
Wil je nieuwe hoogtes (binnen de zoekresultaten van Google) bereiken met jouw hotel website? Dan moet je inzetten op SEO of zoekmachine optimalisatie. Nood aan een SEO specialist die je hierbij kan helpen? Contacteer ons gerust! We helpen je graag met jouw SEO uitdaging.