Google My Business is een gratis profielpagina van Google voor jouw bedrijf of vestiging. Het aanmaken en onderhouden van zo’n Google My Business pagina zorgt voor veel voordelen en extra visibiliteit. Waarom dit een must is voor jouw bedrijf en hoe je dit ten volle kunt gebruiken lees je op deze pagina.
Wat is Google My Business?
Google My Business is een profielpagina die je gratis kunt aanmaken binnen de verschillende producten van Google: Google zoekresultaten en Google Maps.
Het is gericht op zoekopdrachten met een lokale zoekintentie. Denk hierbij aan:
- SEO specialist Antwerpen
- Kinesist Leuven
Dan krijg je in de zoekresultaten van Google vaak een kaartje met daarop relevante bedrijven. De informatie die je daar terugvindt wordt gestuurd door de Google My Business profielpagina’s.
Zoektocht naar openingsuren
Maar ook als klanten je al kennen en gericht op zoek zijn naar de openingstijden van jouw vestiging, dan is Google my business essentieel. Google toont namelijk (op basis van informatie uit de Google My Business pagina) wat jouw openingstijden zijn. De gebruiker klikt dus meestal niet meer door naar je website om je openingstijden terug te vinden.
Waar kan je zo’n gratis pagina aanmaken
Het is heel eenvoudig om een Google My Business pagina aan te maken. Ga hiervoor naar xxx.
Best practices voor je Google My Business pagina
Wil je deze opportuniteit ten volle benutten, dan moet je zeker volgende dingen bekijken of aanpassen.
- Voeg je openingsuren toe